(ABM FN-Dow Jones) LVMH kende een moeilijke start van het jaar, met een omzet die onder de consensus uitkwam en alle divisies die minder presteerden dan verwacht. Dit oordeelden analisten van Jefferies dinsdag in een rapport, waarin zij ook het koersdoel verlaagden van 670 naar 510 euro.
De omzet van het Franse luxeconcern kwam in de eerste drie maanden van 2025 uit op 20,3 miljard euro, waar de consensus rekening hield met 21,2 miljard euro. Opvallend was de omzetdaling van 5 procent bij Fashion & Leather Goods, waar de consensus op een veel minder sterke krimp had gerekend.
Regionaal werd de meeste pijn gevoeld in Azië, volgens de analisten, vermoedelijk omdat de Chinese consument minder overzees besteedde. De omzetgroei in Europa was met 2 procent het meest veerkrachtig, terwijl in de VS sprake was van een krimp van 3 procent.
De analisten wezen verder op de toelichting van LVMH, waarin onzekerheid doorklonk over de marges in de eerste jaarhelft, wat een toenemend bewijs is van een consument die meer onder druk staat.
Wel gaf LVMH in relatie tot de Amerikaanse importheffingen aan dat er nog capaciteit beschikbaar is in haar drie fabrieken in de VS, hoewel het volgens Jefferies enige tijd zal duren voor het bedrijf daarnaartoe kan overschakelen.
De analisten verlaagden dinsdag hun winsttaxaties voor 2025 en 2026 met respectievelijk 8 en 10 procent, onder meer vanwege de valutabewegingen die mogelijk steeds ongunstiger worden.
Het Houden advies op LVMH van Jefferies bleef dinsdag staan. In Parijs zakte het aandeel met 7,5 procent naar 490,45 euro.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden