beurs.nl

monitor icon Market Monitor

Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken

Europa

AEX
Euronext Amsterdam
BRU
Euronext Brussels
PSE
Euronext Paris
LIS
Euronext Lissabon
CHX
CBOE Europe, grote(re) EU aandelen
NAV
Investment Funds (NAV)

Noord-Amerika

NYS
New York Stock Exchange
OTC
CBOE BZX Exchange (US)
TSE
Toronto Stock Exchange

Kunt u een instrument niet vinden?

Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code.

Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze.

Waar vind ik die ISIN code?

Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'.

Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.

Nieuws Binnenland

Kleine omzetgroei voor Kendrion

(ABM FN-Dow Jones) Kendrion heeft in het derde kwartaal een heel kleine omzetstijging geboekt, maar zag de winstgevendheid wel onder druk staan. Dit bleek dinsdag uit cijfers die het bedrijf presenteerde.

Kendrion meldde een kwartaalomzet uit voortgezette activiteiten van 72,7 miljoen euro, een stijging van 1 procent op jaarbasis. Dit was 77,7 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2024.

De genormaliseerde EBITDA kwam afgelopen kwartaal uit op 8,9 miljoen euro, iets minder dan de 9,1 miljoen euro in het derde kwartaal van 2023. 

Netto verdiende Kendrion met de voortgezette activiteiten 2,0 miljoen euro, een daling van 5 procent op jaarbasis. 

Het gerapporteerde nettoresultaat was 7,1 miljoen euro negatief, tegenover een winst van 2,4 miljoen euro in het derde kwartaal van 2023. Er werd voor 7,4 miljoen euro aan kosten gemaakt voor de verkoop van de automotive-activiteiten. 

De nettoschuld daalde wel stevig, van 160,2 miljoen euro naar 101,1 miljoen euro.

Verder verwacht het bedrijf de operationele kosten met ongeveer 9 miljoen euro te verlagen.

Vooruitzichten

Begin september organiseerde Kendrion een beleggersdag. Tijdens de presentatie was CEO Joep van Beurden duidelijk. Kendrion wordt de komende jaren "significant winstgevender", aldus de topman. 

Waar het bedrijf volgens de topman in het verleden inzette op groei, zal het de komende jaren vooral kijken naar de winstgevendheid. "We draaien het nu om", aldus Van Beurden

Reden hiervoor is dat de meeste automotive-activiteiten zijn verkocht. En in automotive draaide het volgens Van Beurden toch vooral om massa.

In 2025 rekent Kendrion op een EBITDA-marge van minimaal 15 procent en in de jaren daarna denkt het bedrijf tussen de 15 en 18 procent uit te komen.

Verder wil Kendrion in 2027 een rendement op de investeringen van 23 tot 27 procent behalen.>

Ook ligt Kendrion naar eigen zeggen nog altijd op koers om tussen 2019 en 2025 een autonome groei van 5 procent per jaar te behalen.

De aandeelhouder wordt daarbij ook niet vergeten. Vanaf 2025 wil Kendrion tenminste de helft van de nettowinst uitkeren. Momenteel is dat nog 35 tot 50 procent.

Voor de eerste helft van 2025 rekent Kendrion op vergelijkbare marktomstandigheden als in de afgelopen periode. Dat wil zeggen, een stabiele Amerikaanse economie en aanhoudende lastige omstandigheden in Europa, "vooral in Duitsland". Ook blijft China achter op de groei in de voorbije jaren.

Kendrion meent dat lagere rentes positief zullen uitwerken.

Bron: ABM Financial News

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
NEEM NU IEX PREMIUM MET 73% KORTING> NU 25 WEKEN AANDELENANALYSES EN TIPS VOOR €25,-

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    ASML heeft wel degelijk concurrentie 02 dec | Analyse en Advies
  2. Premium
  3. Premium
    Deze largecap biedt 30% upside 09 dec | Analyse en Advies
  4. Premium
    Short squeeze Just Eat Takeaway? 29 nov | Analyse en Advies
  5. Premium

Technische analyses van Tostrams.nl

  1. Premium
    Nieuwe opname in de ETF modelportefeuille 04 dec | Lange termijn adviezen
  2. Premium
    Portefeuille update Europa: Eén nieuwe opname 02 dec | Lange termijn adviezen
  3. Premium
  4. Premium
  5. Premium