Nieuws Binnenland

Heineken gaat biermerk Mort Subite internationaal pushen - media

Vrijdag 15 december 2017 07:44 Heineken wil verkoop Belgische biermerk verdubbelen tegen 2022.
(ABM FN-Dow Jones) Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite internationaal in de markt zetten. Dit meldde het Belgische dagblad De Tijd vrijdag.
"In Amerika, Azië en Europa zien we veel potentieel", zei Jan Bosselaers, de marketingdirecteur van Alken-Maes, dat eigenaar is van Mort Subite en onderdeel van Heineken.
Het biermerk is momenteel te koop in twaalf landen. Nu het biertje de status krijgt van een internationaal Heineken-merk, zoals Affligem en Desperados, wordt dat aantal de komende jaren fors opgedreven", schreef de krant. "Door zijn nieuwe status zal Mort Dubite binnenkort beschikbaar zijn in alle landen waar Heineken nu actief is. Dat is zowat de hele wereld", aldus Bosselaers. "Tot nu prezen we Mort Subite op eigen houtje aan in andere Europese landen. Nu krijgen we de steun van Heineken en zijn ijzersterke logistieke netwerk", voegde hij toe.
"We rekenen op een verdubbeling van de verkoop van Mort Subite tegen 2022", besloot de marketingdirecteur.
Heineken sloot donderdag op een rood Damrak 0,2 procent hoger op 85,99 euro.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Copyright ABM Financial News. All rights reserved
(END) Dow Jones Newswires
December 15, 2017 01:44 ET (06:44 GMT)

Reacties

  • Nog geen reacties gegeven


 

 



 

Beurs RSS Feed

Het laatste nieuws als eerste ontvangen kan dankzij de beurs.nl RSS Feed