beurs.nl

monitor icon Market Monitor

Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken

Europa

AEX
Euronext Amsterdam
BRU
Euronext Brussels
PSE
Euronext Paris
LIS
Euronext Lissabon
CHX
CBOE Europe, grote(re) EU aandelen
NAV
Investment Funds (NAV)

Noord-Amerika

NYS
New York Stock Exchange
OTC
CBOE BZX Exchange (US)
TSE
Toronto Stock Exchange

Kunt u een instrument niet vinden?

Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code.

Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze.

Waar vind ik die ISIN code?

Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'.

Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.

Nieuws Binnenland

Luxeproducent Richemont houdt winst op peil

(ABM FN-Dow Jones) Richemont heeft dankzij stijgende online verkopen de winst stabiel weten te houden. Dit kwam vrijdagochtend naar voren uit de cijfers van het Zwitserse bedrijf dat vooral actief is in juwelen, horloges, schrijfgerei en kleding.

De nettowinst van het concern met het hoofdkantoor in Genève kwam in de zes maanden tot en met 30 september uit op 869 miljoen euro. In dezelfde verslagperiode een jaar eerder boekte het bedrijf weliswaar nog een winst van maar liefst 2,25 miljard euro, maar dit was te danken aan een meevaller na de overname van de luxe online retailer Yoox Net-a-Porter.

Zonder deze buitengewone bate was de winstontwikkeling stabiel. 

Het resultaat was wel minder dan de inschatting van analisten vooraf, die in doorsnee rekenden op een nettowinst van 971 miljoen euro.

De eigenaar van onder meer horlogemerk Cartier maakte daarnaast een omzet bekend van 7,4 miljard euro, een stijging van negen procent op jaarbasis. Op basis van constante valutakoersen bleef de omzetstijging beperkt tot zes procent.

De omzetgroei kwam vooral tot stand dankzij een groei van de onlineverkopen met maar liefst 32 procent. 

Daarnaast rapporteerde Richemont een omzetgroei van 21 procent in Japan, waar consumenten in beweging kwamen in aanloop naar een btw-verhoging in het nieuwe jaar. In Hong Kong was juist sprake van een dubbelcijferige krimp.