Stevige omzetgroei voor CM.com
woensdag 26 augustus 2020 18:11
(ABM FN-Dow Jones) CM.com heeft ondanks een flink hogere omzet toch verlies geleden. Dat maakte het mobiele betaal- en communicatieplatform woensdag nabeurs bekend.
"In het eerste halfjaar bleven we op volle kracht vooruitgaan", aldus CEO Jeroen van Glabbeek van CM.com. Wel had het bedrijf last van de coronalockdown, waardoor in bijvoorbeeld het reissegment of de retail minder berichten werden verzonden, maar nu de maatregelen worden teruggeschroefd, is herstel naar de oude volumes zichtbaar.
De omzet steeg op jaarbasis met 30 procent naar 57,8 miljoen euro. De kernomzet, dat wil zeggen de inkomsten uit CPaaS, betalingen en platforms, steeg zelfs met 41 procent. Inmiddels wordt 70 procent van de kernomzet buiten Nederland gerealiseerd.
CPaas was afgelopen halfjaar goed voor een omzetgroei van 46 procent naar ruim 48 miljoen euro. Bij betalingen steeg de omzet met 16 procent naar 3,3 miljoen euro en bij Platforms ging het om een omzetgroei van 9 procent tot 3,0 miljoen euro.
Dit leverde een aangepaste EBITDA op van 0,4 miljoen euro negatief. Vorig jaar was er nog een plus van 2,9 miljoen euro. CM.com zei meer mensen te hebben aangenomen om de wereldwijde expansiestrategie te kunnen uitrollen, waardoor de operationele kosten toenamen van 9,6 miljoen naar 12,9 miljoen euro.
Netto leed CM.com een verlies van 5,7 miljoen euro. De beursgang kostte 1,4 miljoen euro, blijkt uit de cijfers.
CM.com herhaalde woensdagavond de outlook, waaronder een omzetgroei van meer dan 30 procent op de middellange termijn.
Verder meldde CM.com dat de integratie van Global Ticket en CX Company soepel verloopt en dat die overnames zich al beginnen uit te betalen.
Het aandeel CM.com sloot woensdag 6,0 procent hoger op 17,60 euro, bij relatief hoge volumes.
Bron: ABM Financial News