Nieuws Buitenland

Minder winst voor H&M door prijsverlagingen

Donderdag 28 september 2017 08:54 Omzet wel omhoog, maar onvoldoende.
(ABM FN-Dow Jones) Hennes & Mauritz heeft in het derde kwartaal minder winst behaald als gevolg van prijsverlagingen die nodig waren om de hoge voorraden terug te brengen. Dit maakte de Zweedse modeketen donderdag bekend.
In het kwartaal dat liep van 1 juni tot eind augustus daalde de winst na belasting van 4.820 miljoen Zweedse kronen naar 3.837 miljoen kronen, ruim 400 miljoen euro. Volgens de retailer werd de winstontwikkeling verklaard door grote prijsverlagingen "om zo de beste voorwaarden voor de collectie' herfstkleding te creëren voor het nieuwe seizoen".
De omzet van H&M steeg in het afgelopen kwartaal wel met 5 procent naar 59.383 miljoen kronen, circa 6,2 miljard euro. H&M zag zijn online verkopen sterk toenemen. De verkopen via internet maakten in sommige regio's 25 tot 30 procent uit van de totale omzet. Dit jaar heeft de onderneming zijn internetwinkel reeds in zes nieuwe markten gelanceerd, en daar komend dit jaar nog de Filipijnen en Cyprus bij. Volgend jaar gaat de uitrol door, naar onder andere India. H&M verwacht dat de online verkopen per jaar met een kwart zullen groeien.
Topman Karl-Johan Persson zei dat de sterke groei in online de dalende omzet in een aantal bestaande markten niet volledig kon opvangen, "waardoor onze totale omzetontwikkeling niet heeft voldaan aan onze doelstellingen tot dusver dit jaar". Als gevolg hiervan waren de voorraden dan ook te hoog, wat H&M ertoe dwong om de prijzen te verlagen voor de zomercollectie om dit verhelpen.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Copyright ABM Financial News. All rights reserved
(END) Dow Jones Newswires
September 28, 2017 02:54 ET (06:54 GMT)

Reacties

  • Nog geen reacties gegeven




 

Beurs RSS Feed

Het laatste nieuws als eerste ontvangen kan dankzij de beurs.nl RSS Feed