Constellation Brands presteert flink beter dan verwacht
vrijdag 03 april 2020 14:49
(ABM FN-Dow Jones) Constellation Brands heeft het afgelopen kwartaal beter gepresteerd dan verwacht. Dit bleek vrijdag na publicaties van de resultaten over het vierde kwartaal van de Amerikaanse bierbrouwer, onder andere bekend van het Corona biertje.
CFO Garth Hankinson zei dat de brouwer er financieel goed voor staat in deze coronacrisis, en wees op het doorlopende krediet van 2 miljard dollar van het bedrijf. Constellation Brands is van plan om zijn schuldpositie de komende 24 maanden zorgvuldig te beheren, voegde hij toe.
Constellation Brands verwacht circa 850 miljoen dollar in contanten te ontvangen na afronding van de verkoop van zijn wijnactiviteiten bekend onder de naam Gallo en zei gefocust te blijven op het zich behoedzaam navigeren door de uitdagende marktomstandigheden als gevolg van COVID-19.
Constellation Brands boekte het afgelopen kwartaal een nettowinst van 398,4 miljoen dollar, ofwel 2,04 dollar per aandeel, in vergelijking met 1,2 miljard dollar, ofwel 5,87 dollar per aandeel, in dezelfde periode een jaar eerder.
De aangepaste winst per aandeel bedroeg 2,06 dollar. Vooraf door FactSet Research geraadpleegde analisten rekenden op slechts 1,64 dollar per aandeel.
De omzet van Constellation Brands steeg met 6,0 procent tot 1,9 miljard dollar, wat beter was dan de verwachte FactSet-consensus van 1,8 miljard dollar.
Outlook
Constellation Brands gaf geen richtlijnen af voor het lopende boekjaar.
Bron: ABM Financial News