Constellation Brands verkleint verlies
woensdag 01 juli 2020 14:17
(ABM FN-Dow Jones) Constellation Brands heeft het afgelopen kwartaal opnieuw verlies geboekt op een licht lagere omzet. Dit bleek woensdag na publicatie van de resultaten over het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar van de Amerikaanse bierbrouwer, onder andere bekend van het Corona biertje.
De brouwer sprak desalniettemin van solide prestaties, een sterke kasstroom, aantrekkende marges en een groei van 5,6 procent bij de bierdivisie.
Daarnaast meldde Constellation Brands dat de bierproductie in Mexico bijna weer op zijn oude niveau zit.
CEO Bill Newlands zei dat de vertraging van de Mexicaanse bierproductie als gevolg van de coronamaatregelen een kortstondige impact had op de voorraden van distributeurs. De topman waarschuwde dat de effecten van die vertraging zullen aanhouden tot in het tweede kwartaal, maar dat de voorraden in het kwartaal daarna zullen normaliseren.
Constellation Brands boekte in het eerste kwartaal, dat eindigde op 31 mei, een nettoverlies 178 miljoen dollar, ofwel 0,94 dollar per aandeel, in vergelijking met een verlies van 245 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder.
De aangepaste winst bedroeg 2,30 dollar per aandeel.
De omzet daalde van 2,3 miljard dollar in dezelfde periode vorig jaar naar 2,1 miljard dollar het afgelopen kwartaal. Netto bedroeg de omzet net geen 2 miljard dollar.
Vooraf door FactSet Research geraadpleegde analisten rekenden op een aangepaste winst van 2,30 dollar per aandeel op een netto-omzet van 1,9 miljard dollar. Cannabismaker Canopy Growth drukte afgelopen kwartaal de winst van de brouwer met 0,14 dollar per aandeel.
In een separaat persbericht meldde Constellation Brands dat het Empathy Wines, een wijnmerk dat direct aan de consument verkoopt, overgenomen heeft. De overnameprijs werd niet gemeld.
Outlook
Constellation Brands zei vanwege de onzekerheid en de potentiële impact van het coronavirus geen outlook af te kunnen geven voor het hele boekjaar.
Het aandeel Constellation Brands noteerde in de elektronische handel voorbeurs 2,3 procent hoger.
Bron: ABM Financial News