beurs.nl

monitor icon Market Monitor

Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken

Europa

AEX
Euronext Amsterdam
BRU
Euronext Brussels
PSE
Euronext Paris
LIS
Euronext Lissabon
CHX
CBOE Europe, grote(re) EU aandelen
NAV
Investment Funds (NAV)

Noord-Amerika

NYS
New York Stock Exchange
OTC
CBOE BZX Exchange (US)
TSE
Toronto Stock Exchange

Kunt u een instrument niet vinden?

Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code.

Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze.

Waar vind ik die ISIN code?

Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'.

Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.

Nieuws Buitenland

Constellation Brands verkleint verlies

(ABM FN-Dow Jones) Constellation Brands heeft het afgelopen kwartaal opnieuw verlies geboekt op een licht lagere omzet. Dit bleek woensdag na publicatie van de resultaten over het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar van de Amerikaanse bierbrouwer, onder andere bekend van het Corona biertje.

De brouwer sprak desalniettemin van solide prestaties, een sterke kasstroom, aantrekkende marges en een groei van 5,6 procent bij de bierdivisie. 

Daarnaast meldde Constellation Brands dat de bierproductie in Mexico bijna weer op zijn oude niveau zit.

CEO Bill Newlands zei dat de vertraging van de Mexicaanse bierproductie als gevolg van de coronamaatregelen een kortstondige impact had op de voorraden van distributeurs. De topman waarschuwde dat de effecten van die vertraging zullen aanhouden tot in het tweede kwartaal, maar dat de voorraden in het kwartaal daarna zullen normaliseren.

Constellation Brands boekte in het eerste kwartaal, dat eindigde op 31 mei, een nettoverlies 178 miljoen dollar, ofwel 0,94 dollar per aandeel, in vergelijking met een verlies van 245 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder.

De aangepaste winst bedroeg 2,30 dollar per aandeel.

De omzet daalde van 2,3 miljard dollar in dezelfde periode vorig jaar naar 2,1 miljard dollar het afgelopen kwartaal. Netto bedroeg de omzet net geen 2 miljard dollar.

Vooraf door FactSet Research geraadpleegde analisten rekenden op een aangepaste winst van 2,30 dollar per aandeel op een netto-omzet van 1,9 miljard dollar. Cannabismaker Canopy Growth drukte afgelopen kwartaal de winst van de brouwer met 0,14 dollar per aandeel.

In een separaat persbericht meldde Constellation Brands dat het Empathy Wines, een wijnmerk dat direct aan de consument verkoopt, overgenomen heeft. De overnameprijs werd niet gemeld.

Outlook

Constellation Brands zei vanwege de onzekerheid en de potentiële impact van het coronavirus geen outlook af te kunnen geven voor het hele boekjaar.

Het aandeel Constellation Brands noteerde in de elektronische handel voorbeurs 2,3 procent hoger.

ABMFNABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999.Beeld: ABM Financial News