beurs.nl

monitor icon Market Monitor

Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken

Europa

AEX
Euronext Amsterdam
BRU
Euronext Brussels
PSE
Euronext Paris
LIS
Euronext Lissabon
CHX
CBOE Europe, grote(re) EU aandelen
NAV
Investment Funds (NAV)

Noord-Amerika

NYS
New York Stock Exchange
OTC
CBOE BZX Exchange (US)
TSE
Toronto Stock Exchange

Kunt u een instrument niet vinden?

Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code.

Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze.

Waar vind ik die ISIN code?

Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'.

Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.

Nieuws Buitenland

Groeitempo Adyen stabiliseert in derde kwartaal

(ABM FN-Dow Jones) Adyen groeide in het derde kwartaal iets sneller dan in het eerste halfjaar mede dankzij de onlineverkopen via onder andere eBay, maar de inkomstengroei uit reizen en fysieke winkelverkopen stagneerde. Dat bleek woensdag uit de resultaten van het Amsterdamse betaalbedrijf.

De verwerkte betaalvolumes zwollen aan met 26 procent tot 77 miljard euro, in het kwartaal waarin economieën wereldwijd heropenden na de lockdowns in de voorgaande kwartaalperiode. In de eerste helft van het jaar was de volumegroei 23 procent.

Sommige analisten hadden op meer gerekend, zoals Hannes Leitner van UBS, die uitging van een toename met 40 procent tot 87 miljard euro.

In een grafiek liet het betaalbedrijf zien dat de groei een vrij stabiel pad volgde in het tweede en derde kwartaal, na de forse terugval aan het begin van de coronacrisis in de laatste weken van het eerste kwartaal.

De online-winkelverkopen, waar ook de nieuwe grote klant eBay in wordt meegeteld, lieten net als in het voorgaande kwartaal duidelijk groei zien, maar de fysieke winkelverkopen en de volumes in de reisindustrie groeiden minder sterk na de sterke opleving in het tweede kwartaal.

"De heropleving in volumes werd voortgezet", stelde Adyen.

De klantenaanwas verloopt in het gebruikelijke tempo en Adyen ziet die groei aanhouden, met een stevig pijplijn van nieuwe klanten.

De netto-omzet steeg met 25 procent tot 169,4 miljoen dollar, terwijl de 'take rate' iets lager was dan een jaar eerder 22 basispunten. De vergelijkingscijfers werden opwaarts bijgesteld, omdat Adyen abusievelijk bepaalde kosten dubbel had geteld in de voorgaande jaren.

De EBITDA marge bedroeg 60 procent, door hogere operationele kosten van investeringen in personeel en marketing. Het aantal medewerkers steeg met 191 tot 1.639. Het EBITDA-resultaat verbeterde met 24 procent tot 101,2 miljoen.

UBS rekende op een fors hogere netto-omzet van 192 miljoen euro, en had ook een licht lagere take rate voorspeld, maar ook lagere investeringskosten.

Adyen wil Caoime Keogan benoemen als lid van zijn raad van commissarissen, die hierdoor wordt uitgebreid tot vijf leden. Keogan heeft ervaring met personeelsbeleid bij snelgroeiende bedrijven en is momenteel chief people officer bij Moneysupermarket.com

Vooruitblik

Adyen stelde dat de situatie met vanuit huis werken vanwege de coronacrisis waarschijnlijk lang gaat duren. " We zien dit als een marathon, geen sprint."

Bron: ABM Financial NewsBeeld: Adyen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Is Just Eat Takeaway ondergewaardeerd? 11 apr | Analyse en Advies
  2. Premium
  3. Premium
  4. Premium
    Vooruitblik eerstekwartaalcijfers ASML 12 apr | Analyse en Advies
  5. Premium

Technische analyses van Tostrams.nl

  1. Premium
    ING nadert koopmoment 16 apr | Lange termijn adviezen
  2. Premium
    KPN nadert weerstandszones, daarna enorme upside 11 apr | Lange termijn adviezen
  3. Premium
    Special: Vier Hollandse achterblijvers 19 apr | Lange termijn adviezen
  4. Premium
  5. Premium