Beursblik: nieuwe CEO Heineken stelt consument centraal
donderdag 17 september 2020 10:12
(ABM FN-Dow Jones) De introductie door Heineken van een eigen hard seltzer merk is een signaal dat de nieuwe CEO kijkt naar wat de consument wil. Dit stelde analist Edward Mundy van Jefferies, in reactie op de productlancering die de Amsterdamse brouwer donderdag aankondigde.
Met Pure Piraña wil Heineken volgens de analist een breder productpallet aanbieden.
Volgens Jefferies is Heineken in het verleden vaak succesvol geweest met het ontwikkelen van nieuwe producten, zowel in het biersegment als daarbuiten. Maar, zo merkte Mundy op, met hard seltzer is Heineken wel laat. AB InBev heeft een deal met Mike's Hard Sparkling Water en Carlsberg heeft twee hard seltzers gelanceerd, in Noorwegen en Singapore.
Mundy blijft positief over Heineken vanwege de "superieure" omzetgroei. Maar de analist waarschuwde ook dat er risico's zijn, bijvoorbeeld een tweede coronagolf en de volatiliteit in de opkomende markten.
Jefferies heeft op Heineken een Houden advies met een koersdoel van 75,00 euro.
Op een rood Damrak koerste het aandeel Heineken donderdag een half procent lager op 77,28 euro.
Bron: ABM Financial NewsBeeld: Heineken