beurs.nl

monitor icon Market Monitor

Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken

Europa

AEX
Euronext Amsterdam
BRU
Euronext Brussels
PSE
Euronext Paris
LIS
Euronext Lissabon
CHX
CBOE Europe, grote(re) EU aandelen
NAV
Investment Funds (NAV)

Noord-Amerika

NYS
New York Stock Exchange
OTC
CBOE BZX Exchange (US)
TSE
Toronto Stock Exchange

Kunt u een instrument niet vinden?

Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code.

Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze.

Waar vind ik die ISIN code?

Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'.

Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.

Market Talk

Beursblik: Jefferies verhoogt koersdoel Heineken

(ABM FN-Dow Jones) Jefferies heeft het koersdoel voor Heineken verhoogd van 95,00 naar 105,00 euro en handhaafde het koopadvies. Dit bleek maandag uit een rapport van Jefferies.

De tweede coronagolf is niet goed voor de aandelenkoers, maar de cijfers stuiteren volgens analist Edward Mundy nu al een tijdje op een bodem en volgens hem is di een goed instapmoment, omdat het vierde kwartaal waarschijnlijk meevalt dankzij de prestaties in Amerika en Afrika. In plaats van een volumekrimp van 8 procent voor Heineken rekent Mundy nu op een daling van 5 procent.

De EBIT-verwachting voor 2020 wordt daarom door Mundy met 4 procent verhoogd, en de winst per aandeel met 10 procent tot 2,14 euro. Dat is duidelijk hoger dan de consensus van 2,03 euro.

Volgens de analist zit Heineken aan het begin van een fase van kostenbewustheid, die moet leiden tot een aantrekkelijke ontwikkeling van zowel de omzet als de EBIT na de pandemie. 

Jefferies voorziet 500 miljoen euro aan kostenbesparingen, waarvan 50 procent zal worden geherinvesteerd. In een gunstig scenario kan er zelfs 750 miljoen euro aan kosten worden bespaard.

Na de komst van de nieuwe CEO is het topmanagement aanzienlijk vernieuwd, met meer mensen van jongere generaties, meer vrouwen en meer marketeers.

Volgens Jefferies zal dit nieuwe team de klant meer centraal stellen, door snel in te spelen op toekomstige trends in bier en dranken. Daarbij moet Heineken wel opletten dat de sterke punten die het bedrijf al had, qua groei, succesvolle merknamen, en sterke betrokkenheid van personeel, niet verloren gaan. 

Bron: ABM Financial NewsBeeld: Heineken

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Is Just Eat Takeaway ondergewaardeerd? 11 apr | Analyse en Advies
  2. Premium
  3. Premium
  4. Premium
    Vooruitblik eerstekwartaalcijfers ASML 12 apr | Analyse en Advies
  5. Premium

Technische analyses van Tostrams.nl

  1. Premium
    ING nadert koopmoment 16 apr | Lange termijn adviezen
  2. Premium
    KPN nadert weerstandszones, daarna enorme upside 11 apr | Lange termijn adviezen
  3. Premium
    Special: Vier Hollandse achterblijvers 19 apr | Lange termijn adviezen
  4. Premium
  5. Premium