Weibo ziet resultaten aantrekken in tweede kwartaal
maandag 28 september 2020 12:09
(ABM FN-Dow Jones) Weibo heeft in het tweede kwartaal beter gepresteerd dan in de eerste drie maanden van het jaar toen met name de advertentie-inkomsten onder druk stonden vanwege de coronapandemie. Dit bleek maandag uit de resultaten van de Chinese microblogdienst met een notering op Wall Street.
Weibo topman Gaofei Wang sprak dan ook van een solide herstel bij de advertentietak. In de drie maanden eindigend op 30 juni daalden de advertentie-inkomsten nog wel met 8 procent op jaarbasis tot 341 miljoen dollar, maar in het eerste kwartaal was nog sprake van een krimp van 19 procent.
De totale omzet van Weibo daalde met 10 procent op jaarbasis tot omgerekend 387 miljoen dollar, of met 7 procent bij constante wisselkoersen. Dit was aan de onderkant van de bandbreedte van 7 tot 12 procent waarmee Weibo dacht dat de omzet bij constante wisselkoersen zou afnemen in het tweede kwartaal.
Onder de streep bleef een winst over van 198 miljoen dollar, waar dit in de eerste drie maanden van het boekjaar circa 52 miljoen dollar was en een jaar eerder 103 miljoen dollar. De aangepaste winst per aandeel van 0,50 dollar in het tweede kwartaal was beter dan de 0,30 dollar in de drie maanden ervoor.
Eind tweede kwartaal had Weibo 523 miljoen gebruikers die maandelijks actief zijn, een stijging van circa 37 miljoen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
Het aantal dagelijks actieve gebruikers van het social mediaplatform steeg met ongeveer 18 miljoen tot 229 miljoen.
Voor het lopende kwartaal rekent Weibo op een omzetdaling van 5 tot 7 procent op jaarbasis, gerekend tegen constante wisselkoersen.
Bron: ABM Financial News