Resultaten Acuity Brands onder druk
donderdag 08 oktober 2020 15:16
(ABM FN-Dow Jones) Acuity Brands heeft in het afgelopen kwartaal de omzet zien teruglopen en de winst sterk zien dalen. Dit bleek donderdag uit cijfers van de Amerikaanse concurrent van Signify.
In een toelichting wees CEO Neil Ashe op de zwakke marktomstandigheden als gevolg van de coronacrisis, en met dit in het achterhoofd vond hij de resultaten "sterk". Wel waarschuwde hij dat de onzekerheid aanhoudt.
De omzet daalde op jaarbasis met 5,0 procent naar 891 miljoen dollar. Bij de vorige kwartaalcijfers zei Acuity al te rekenen op een "bescheiden" omzetdaling.
Bij een grofweg vlakke brutomarge van 42,1 procent, maar een daling van de operationele marge naar 11,9 procent, leverde dit een winst per aandeel op van 1,87 dollar, een daling op jaarbasis van maar liefst 22,7 procent. De aangepaste winst per aandeel zakte met 14,5 procent terug naar 2,35 dollar.
Het aandeel Acuity Brands lijkt donderdag 1,5 procent hoger te gaan openen.
Bron: ABM Financial News